Jom Singgah Sini =)

Monday 28 April 2014

[Fenomena] Katak Pemalas Ini Menumpang Di Belakang Ikan Emas =D

Dalam kehidupan normal alam semulajadi, setiap hidupan mempunyai tanggungjawabnya yang tersendiri untuk bergerak dari satu tempat ke satu tempat..Namun, berbeza dengan seekor katak ini di mana ia hanya menumpang seekor ikan emas untuk bergerak dan situasi ini telah berjaya dirakam oleh seorang jurugambar..Nak tengok dengan lebih lanjut, meh usha kat bawah ni..

Ini merupakan saat yang sangat menakjubkan apabila berpeluang melihat seekor katak bergerak dari satu tempat di dalam kolam ke satu tempat yang lain dengan menumpang di belakang seekor ikan emas. Katak ini dilihat melompat ke atas belakang ikan emas tersebut dan memautnya dengan kuat supaya tidak terjatuh. Dengan bergelut ke kiri dan ke kanan, ikan emas itu cuba melepaskan diri dari cengkaman katak tersebut tetapi katak itu enggan melepaskan cengkamannya.

Andree Siwadi, 70, telah melihat interaksi pelik antara dua ekor haiwan berkenaan ketika sedang memberi ikan makan di kolam tamannya yang terletak di Winton, berhampiran Bournemouth di Dorset. Pesara jururawat yang juga seorang nenek kepada empat orang cucu ini berkata, "Saya telah melihat seekor katak menumpang di belakang seekor ikan emas dan saya berfikir ia merupakan sesuatu yang luar biasa dan perlu mengambil gambar pada saat itu,"

"Selepas itu, saya mengangkat katak tersebut dan meletakkannya kembali di kawasan rumput kerana saya bimbang ia akan menjejaskan kolam ikan emas yang dimiliki oleh saya dan dinamakan bersempena cucu-cucu saya."

"Saya tidak pernah melihat kejadian seumpama itu sebelum ini dan saya telah tinggal di kawasan kampung sepanjang hidup saya, tetapi saya masih tidak faham kenapa katak berkenaan berkelakuan seperti tu."


p/s: Kesian ikan emas tu, nak kena dukung katak pemalas tu =D



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...