Jom Singgah Sini =)

Monday 1 October 2012

[Gambar]: Gadis Ubah Dirinya Jadi Watak Kartun Jepun *0*

Akibat terlampau obses dengan watak kartun Jepun (anime), seorang gadis dari Ukraine sanggup mengubah dirinya agar kelihatan sama dengan watak kartun Jepun yang diminatinya..Kalau korang nak tahu dengan lebih lanjut, meh usha kat bawah ni..

KIEV - Dengan rambut berwarna ungu, mata sayu yang unik, dan gayanya yang feminis Anastasiya Shpagina telah berubah menjadi seorang tokoh kartun Jepun. Sekilas, gadis Ukraine ini tidak tampak layaknya manusia, wajahnya memiliki unsur tiga dimensi. 

Gadis berusia 19 tahun itu adalah penggemar animasi atau kartun Jepun. Shpagina juga memiliki nama Jepun, Fukkacumi. 

Seperti diketahui, karakter-karakter animasi memiliki mata dan kepala yang berukuran besar dan tidak proporsional dengan tubuhnya. Shpagina langsung melakukan diet untuk membuat badannya kurus, sehingga penampilannya benar-benar menyerupai watak kartun itu. 

Shpagina menghabiskan waktu 30 minit untuk bersusah payah merias mata dan wajahnya. Meski demikian, sejumlah laporan menyebutkan bahawa, Shpagina menjalankan operasi untuk membuat matanya terlihat besar. Demikian, seperti diberitakan Daily Mail, Isnin (1/10/2012). 

Gadis itu memiliki 10 ribu fans di jejaring sosial Facebook dan aktif mengunggah video di situs Youtube untuk menunjukkan ke publik, bagaimana menghias wajah agar terlihat seperti tokoh anime. Video yang diunggah Shpagina juga sudah ditonton oleh ratusan ribu orang. 

Shpagina bukanlah gadis pertama yang nekad mengubah penampilannya menjadi watak kartun. Seorang gadis asal Amerika Serikat Dakota Rose atau Kota Koti juga sudah melakukan hal itu. Namun Rose mengubah dirinya menjadi boneka Barbie.


Sumber: Indah.com

p/s: Lawa ke? Nampak pelik giler kot..


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...