Jom Singgah Sini =)

Wednesday 5 September 2012

[Gempak]: Cara Tentera US Tarik Perhatian Anak Muda Masuk Tentera =D

Lazimnya, di seluruh dunia, setiap negara akan mempunyai angkatan tentera mereka sendiri sama ada tentera laut, darat mahu pun udara bagi menjaga keselamatan negara masing-masing..Bagi sesetengah remaja dan anak muda, profesion sebagai seorang tentera mungkin di pandang rendah berikutan latihan fizikal nya yang teruk serta bayaran gaji yang tidak seberapa menjadi faktor profesion seperti ini sering dipandang sepi. 

Namun, bagi negara yang mempunyai kuasa tentera terkuat di dunia seperti Amerika Syarikat, mereka mempunyai cara tersendiri bagi menarik minat anak muda menyertai angkatan tentera mereka..Nak tahu macam mana? Meh usha kat bawah ni..


Di Amerika Syarikat, terdapat sebuah trak berteknologi tinggi yang akan menjelajah ke seluruh bandar di dalam negara bagi menarik perhatian golongan muda menyertai angkatan tentera US yang terdapat dalam beberapa bahagian. 


p/s: Pelbagai info mengenai program ketenteraan dapat didedahkan kepada orang awam..Angkatan Tentera Malaysia tak teringin nak buat program macam ni ke? =D


1 comment:

Unknown said...

nak try rasanya.haha.tp xmo join

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...