Jom Singgah Sini =)

Tuesday, 31 January 2012

Semut Paling Brutal Dalam Dunia..

Korang pernah tak kena ketit@gigit dengan semut? Paling biasa pun mesti pernah kena gigit dengan semut gatal kan..Alaaa, semut yang kecik-kecik kaler merah tu, kan, kan? Tapi itu setakat garu je, lepas habis gatal-gatal tu dah tak ada apa dah..Cuba kalau korang kena ketit dengan semut ni pulak, agak-agak apa rasa yang korang dapat? Kalau nak tahu, meh tengok kat bawah ni..




Untuk pengetahuan korang, semut ni namanya Coptotermes Formosanus Shiraki atau pun semut kongkiak..Merupakan sejenis semut perang dalam kategori hama tanaman..Teruk kan kesan gigitan dia..Ishhhh3..

p/s: berhati-hati..Dah kena macam ni, menyesal pun tak guna..Huhuhuhu


2 comments:

YOUsoF said...

Semut merah tu aku panggil semut api.. Kena penangan semut tu pun dah cukup berbisa..


Tapi bla tengok gambar bawah tu... Speechless siot! Mengerikan.

shuttet said...

ha'a..semut merah tu ada jugak orang yg panggil semut api..

kalau dh kena ketit ngan semut ni, apa jenis ubat nak letak pun tak tahu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...