Jom Singgah Sini =)

Thursday, 29 December 2011

5 Cacing Parasit Dengan Penyakit Bawaan Yang Menakutkan..

Kepada korang yang tak selalu mementingkan kebersihan diri dan persekitaran tu, baik berjaga-jaga lepas ni..Bukan apa, aku tengok gambar kat bawah ni pun aku dah rasa geli..Itu baru yang kita tengok kena kat orang lain, kalau kena kat diri sendiri, macam mana? Bak kata orang la kan, mencegah itu lebih baik daripada mengubati..So, pilihan terletak di tangan korang sendiri..Kalau nak tahu apa rupa cacing tu dan penyakit yang diberikan kepada manusia, meh layan gambar kat bawah ni dulu..


1. Hookworm.




2. Ascaris.




3. Guinea Worm.




4. Tapeworm.






5. Filarial Worm.




p/s: patut laa orang dulu-dulu selalu cakap, kalau nak keluar tu pakai kasut, nanti cacing masuk kaki..Dah terbukti kebenarannya =)


* Nak income lebih? Jom join Yoli sekarang! *





3 comments:

Nur FatIn aDiLah bT azMi said...

saya share dekat blog saya taw :)

rojakdiaries said...

kalau macam nih atas simen pun aku pakai selipar :)

shuttet said...

langkah berjaga2 tu penting..jgn sampai dalam perut nti ada 3kg cacing sudah la..hehehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...