Jom Singgah Sini =)

Sunday 25 May 2014

[Hebat] Surface Pro 3 Dengan Skrin 12 Incisur Dari Microsoft Bakal Ganti Komputer Riba Anda =D

Komputer riba pada suatu ketika mungkin merupakan gajet yang menjadi rebutan disebabkan saiznya yang kecil dan kompak berbanding PC..Namun kini, semua itu bakal berubah dan zaman komputer riba mungkin akan berakhir apabila pihak Microsoft telah memperkenalkan gajet terbaru yang lebih kecil dan lebih kompak berbanding komputer riba sedia ada..Nak tahu dengan lebih lanjut, meh baca kat bawah ni..

Tablet terbaru dengan skrin berukuran 12 inci.

Sejarah Microsoft mungkin telah bermula dengan teruk apabila melancarkan 2 model pertama mereka dalam versi gajet, tetapi sejak setahun yang lalu, mereka telah mula berkembang dengan baik dengan versi gajet kedua mereka iaitu Surface dan Surface Pro yang memulakan langkah yang besar di hadapan. Walaubagaimana pun, pihak Microsoft tidak mahu berhenti setakat itu dan telah mengadakan sebuah sidang akhbar hari ini di New York.

Dengan pengumuman tablet versi terbaru mereka iaitu Surface Pro 3, Microsoft telah membina sebuah idea baru iaitu "satu keluarga baru untuk produk", ujar Satya Nadella.

Dari segi tablet/PC baru ini, ia digelar Surface Pro 3 dengan skrin berukuran 12 inci berbanding versi Surface Pro 2 sebelumnya dengan skrin 10.6 inci. Tablet ini juga mempunyai pemproses Intel terkini dengan kemungkinan memiliki Core i3, i5 atau i7. Microsoft juga mementingkan kuasa penggunaan dan produktiviti tablet pada perisian seperti AutoCad dan Photoshop. 

Dengan elemen ketepatan, ia juga dioptimumkan untuk digunakan bersama stylus Pro 3 Microsoft Surface. Dengan saiznya yang nipis, beratnya hanya 800 gram tanpa papan kekunci dan kurang dari 1 kilogram.

Juga perlu diingatkan, tablet terbaru ini diletakkan dalam pelbagai posisi yang dikehendaki. Model Surface Pro 3 ini akan mula dijual di Perancis pada akhir bulan Ogos tahun ini namun harganya masih lagi tidak didedahkan.


Video:


p/s: Bila release kat Malaysia masih belum diketahui =D

* Nak income lebih? Sertai Yoli sekarang! *

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...