Jom Singgah Sini =)

Saturday 26 April 2014

[Menarik] Maskot Restoran McDonald's Kini Berwajah Baru =D

Dalam setiap strategi pemasaran, penggunaan maskot merupakan elemen yang paling penting dalam mempromosikan sesuatu produk contohnya seperti francais Restoran McDonalds ini..Penggunaan maskot badut berambut merah ini telah digunakan sejak sekian lama, malah dengan memperbaharui maskot berkenaan, ia seolah-olah memberi gambaran dan imej baharu terhadap francais makanan segera terkenal di dunia itu..Nak tengok apa rupanya, meh usha kat bawah ni..

Untuk berhadapan dengan pesaing dan para pelanggan masa kini, francais restoran makanan segera terbesar di dunia, McDonald's telah memperbaharui maskot ikon syarikat mereka.

Dengan menggugurkan maskot sebelum ini yang mengenakan pakaian tradisi berwarna kuning, Ronald McDonald kini dihiasi dengan vest berwarna merah dengan baju berjalur merah putih di bahagian dalamnya. Ia juga dipakaikan dengan tali leher kupu-kupu (bow tie) dan dilaporkan hanya dipakai apabila menghadiri "majlis-masjlis khas" sahaja.

Menurut AdAge, Ronald McDonald versi baru ini akan memainkan peranan yang lebih besar di saluran media sosial syarikat untuk mempromosikan kempen terbaru mereka iaitu "Fun makes great things happen".

Rekaan pakaian baru ini telah direka oleh seorang pereka pakaian teater yang telah bnyak kali memenangi anugerah iaitu Ann Hould-Ward. Kemas kini pakaian maskot ini kali terakhir dilakukan adalah pada tahun 2005.


p/s: Macam mana pendapat anda dengan kostum baru maskot ni? =D

* Nak income lebih? Sertai Yoli sekarang! *

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...