Jom Singgah Sini =)

Saturday 22 March 2014

[Hebat] Imej Burung Nuri Ini Sebenarnya Adalah Seorang Manusia =D

Bakat dalam bidang seni sememangnya tidak mempunyai batasan sempadan..Walaupun ia kelihatan mustahil untuk dilakukan oleh orang biasa, mereka yang mempunyai bakat tersendiri ini boleh melakukannya terutamanya seperti seorang artis di bawah ini yang boleh melukis dengan menggunakan tubuh badan manusia..Nak tahu apa yang dilukisnya, meh usha kat bawah ni..

Johannes Stoetter, seorang artis seni berbakat dalam menggunakan berus dan mengorientasikan warna telah berjaya mengubah seorang model menjadi seekor burung nuri Macaw yang cantik.

Dalam gambar di bawah, ilusi optik yang dilakukan oleh Stoetter nampak seperti hampir tidak kelihatan dengan mata kasar. Di sini, kita melihat bagaimana model tersebut dicat dengan teliti untuk menggaburi garisan badannya dan menjadikan ia sebati seolah-olah seperti lukisan burung nuri yang sebenar.

Seni beliau tidak hanya memerlukan mata yang baik dalam pilihan warna dan teknik lukisan, tetapi juga memerlukan kefahaman bagaimana untuk menggunakan, menggabungkan dan menggaburkan bentuk asal model bagi mencapai kesan yang di ingini oleh beliau.


p/s: Hebatkan? =D




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...