Jom Singgah Sini =)

Wednesday 26 February 2014

[Gambar] Burung Helang Jadi Penumpang Dalam Kapal Terbang Ini =D

Lazimnya, syarat yang ditetapkan untuk menjadi seorang penumpang dalam sebuah kapal terbang komersial, seseorang itu mestilah seorang manusia..Bagi penumpang haiwan pula, mereka akan ditempatkan di ruangan kargo..Namun, dalam sebuah penerbangan ini, terdapat beberapa ekor haiwan seperti diberikan kebenaran khas untuk duduk di tempat duduk penumpang manusia..Nak tengok? Meh usha kat bawah ni..



Sebuah laman web rangkaian sosial yang berpangkalan di Amerika Syarikat, Reddit telah berkongsi beberapa keping gambar yang telah diambil oleh seorang penumpang yang terkejut dan berasa pelik apabila dia sebenarnya duduk bersebelahan dengan 12 ekor burung helang dalam penerbangannya. Walaupun begitu, kesemua 12 ekor burung helang berkenaan tidak menganggu penumpang lain dan bersikap baik sahaja sepanjang penerbangan. 

Penumpang tersebut berkata penerbangan dengan penumpang haiwan ini berlaku ketika perjalanan dari Casablanca menuju ke Abu Dhabi. Dia turut berasa hairan kerana sepatutnya haiwan perlu diempatkan di ruangan kargo dan bukan bersama penumpang lain. Kesemua burung ini milik kepada seorang lelaki berketurunan Arab yang juga penumpang kapal terbang tersebut.

Menurut atendan penerbangan, lelaki Arab itu telah menempah 3 kerusi tempat duduk dalam pesawat itu bagi menempatkan burung helangnya, manakala si lelaki Arab duduk di kerusi kelas pertama. Lelaki Arab berkenaan turut menggunakan pengaruhnya di dalam syarikat penerbangan itu untuk mendapatkan hak istimewa berkenaan.


p/s: Entah berapa la lelaki tu bayar untuk bagi burung-burung dia tu duduk kat kerusi tu?


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...