Jom Singgah Sini =)

Saturday 22 February 2014

Cara Guru Elak Mata Pelajar Dari Rosak Semasa Belajar Di Sebuah Sekolah Di China =D

Tugas para guru pada hari ini tidak terhad kepada tugas mendidik dan mengajar para pelajar sahaja, malah mereka kini juga bertanggungjawab dalam menjaga kesihatan fizikal pelajar semasa di dalam kelas..Sebuah sekolah di sebuah wilayah di China ada menunjukkan caranya, terutamanya dalam menjaga kesihatan mata..Nak tahu macam mana, meh usha kat bawah ni..


Sebuah institusi pendidikan di Wuhan, Wilayah Hubei telah memasang bar besi pada semua meja para pelajar. Bagi sebilangan orang, mungkin tujuan pemasangan bar besi itu tidak jelas, tetapi menurut para guru, ia dapat mengelakkan mata para pelajar dari menjadi rosak dan memastikan mereka membaca buku dalam jarak yang sesuai.

Pengetua di Sekolah Rendah Zhang Lin, Encik Zhang Jianming berkata bahawa bar besi itu telah dipasang oleh pihak City Teen Anti-Myopia Office. Beliau turut menjelaskan bahawa bar besi itu akan membantu para pelajar dalam membina minat suka membaca buku. 

Bar besi itu turut boleh digerakkan secara ke atas dan ke bawah untuk menghentikan para pelajar dari menggerakkan kepala mereka dari terlalu rapat dengan buku. Selain itu, bar besi itu juga boleh digunakan untuk meletakkan buku pada jarak yang sesuai untuk dibaca oleh para pelajar.


p/s: Macam ni punya cara pun ada ka? 0.0

* Nak income lebih? Sertai Yoli sekarang! *

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...