Jom Singgah Sini =)

Wednesday 22 January 2014

[Comel] Didga - Kucing Yang Bermain Skateboard =D

Bagi peminat haiwan terutamanya kucing, sudah tentu keletah haiwan comel ini mampu menggamit perhatian dan menghiburkan hati anda..Lebih-lebih lagi sekiranya haiwan ini mampu melakukan perkara yang amat digemari sebilangan orang iaitu bermain papan selaju (skateboard)..Nak tahu dengan lebih lanjut, meh usha kat bawah ni..



Kucing yang diberi nama Didga ini merupakan seekor kucing yang sangat unik di mana ia boleh bermain skateboard lagak seperti seorang manusia. Didga bersama pemiliknya boleh ditemui di bandar Coolangatta, iaitu sebuah bandar pesisir pantai di Gold Coast, Australia. Sebenarnya, skateboard yang dinaiki oleh Didga dikawal oleh alat kawalan jauh dan diberi nama sebagai Ollie.

Akhbar My Modern Metropolis berkata, "Menurut maklumat yang disampaikan oleh pelatih haiwan, Robert Dollwet yang bekerja di Malibu Dog Training dan berpangkalan di Australia, kucing akrobatik yang boleh melompat turun dan naik skateboard dengan mudah sebenarnya mampu menguruskan dan mengatasi halangan-halangan di sepanjang jalan (seperti melompat di atas seekor anjing Rottweiler). Di sini, Didga telah membuktikan anjing bukan satu-satunya haiwan yang boleh bermain skateboard dengan penuh gaya."


Video:


p/s: Comel kan? Nak sekor (^_^)

* Nak income lebih? Sertai Yoli sekarang! *

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...