Jom Singgah Sini =)

Wednesday 5 December 2012

[Hebat] Air Umbrella: Payung Lutsinar Yang Menggunakan Perisai Udara Untuk Menangkis Hujan =D

Payung merupakan perkara yang paling penting ketika waktu hujan bagi mengelakkan diri daripada kebasahan..Namun, pernah tak korang membayang sekaki payung tanpa "payung" nya di bahagian atas tetapi masih mampu untuk menangkis air hujan? Haa, bunyi macam pelik kan? Kalau nak tahu dengan lebih lanjut, meh baca kat bawah ni..


Seorang pereka yang berasal daripada Korea Selatan, Park Sung Woo Jung Kwon telah berjaya mencipta sekaki payung yang luar biasa dan menarik. Payung tersebut hanya mempunyai batangnya sahaja  dan "payung" nya pula terhasil daripada sistem udara. Payung lutsinar ini merupakan salah satu alat elektronik yang sangat mudah.

Dikenali sebagai Air Umbrella (Payung Udara), konsepnya adalah untuk mengalihkan atau membuang "payung" pada bahagian atas dan menggantikannya dengan sistem pertahanan udara. Air Umbrella ini juga direka untuk mempunyai bahagian pemegang atau batang yang boleh laras mengikut ketinggian yang sesuai pengguna. 

Payung ini menggunakan tenaga bateri untuk beroperasi. Sekiranya hujan turun dengan lebat pada waktu itu, tenaga yang dihasilkan bagi membetuk perisai udara akan digunakan dengan banyak dan menghabiskan kuasa bateri pada waktu yang singkat.


p/s: Lepas ni tak payah la susah payah nak bawak payung merata, cuma nak kena jaga bateri je..Hehehe =D

* Nak income lebih? Sertai Yoli sekarang! *


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...