Jom Singgah Sini =)

Sunday 25 November 2012

[Video] Tentera Wanita Israel Menangis Ketakutan Ketika Hamas Lancarkan Roket =D

Secara zahirnya, bangsa Yahudi Israel sering menunjukkan kepada dunia mengenai betapa hebat dan canggihnya kelengkapan persenjataan dan ketenteraan mereka dalam menindas rakyat Palestin.


Namun hakikatnya, secara jelas Al-Quran menerangkan Yahudi adalah bangsa yang cukup lemah dan penakut. Ketika Nabi Musa bersama kaum Yahudinya tiba di pinggir negara Palestin, bangsa Yahudi yang kononnya hebat ini sebenarnya takut untuk masuk ke dalam. Walaupun nabi Musa telah memberi jaminan bahawa mereka akan menang, namun bangsa Yahudi yang penakut tetap tidak mahu masuk sehingga jika orang-orang di dalamnya keluar.

“Mereka berkata: ‘Hai Musa, kami sekali sekali tidak akan memasuki nya selama-lamanya, selagi mereka ada didalamnya, Karena itu pergilah kamu bersama Tuhanmu, dan berperanglah kamu berdua, sesungguhnya kami Hanya duduk menanti disini saja“. Al Maaidah: 24

Inilah sikap pengecut bangsa Yahudi. Mereka membiarkan nabinya berjuang sendirian. Sementara mereka lebih suka duduk-duduk saja.

Malah, kelemahan dan sifat takut bangsa Yahudi ini begitu ketara sehingga mereka tidak berani melantik pemimpin mereka sendiri. Apabila sudah dilantik pemimpin dan diperintahkan untuk turun berperang, mereka ingkar pula. Allah swt berfirman:

“Apakah kamu tidak memperhatikan pemuka-pemuka Bani Israil sesudah nabi Musa, yaitu ketika mereka Berkata kepada seorang nabi mereka: ‘Angkatlah untuk kami seorang raja supaya kami berperang (di bawah pimpinannya) di jalan Allah’. nabi mereka menjawab: ‘Mungkin sekali jika kamu nanti diwajibkan berperang, kamu tidak akan berperang’. mereka menjawab: ‘Mengapa kami tidak mau berperang dijalan Allah, padahal Sesungguhnya kami Telah diusir dari anak-anak kami?’. Maka tatkala perang itu diwajibkan atas mereka, merekapun berpaling, kecuali beberapa saja di antara mereka dan Allah Maha mengetahui siapa orang-orang yang zalim“ Al-Baqarah: 246.

Berikut merupakan bukti sifat pengecut golongan puak-puak Yahudi ni, luaran sahaja nampak berani, namun dalaman, pengecut habis.


Video:

Lain-lain gambar yang menunjukkan sifat pengecut bangsa Yahudi sepanjang peperangan antara Israel dan Palestine:


p/s: Tidak sedar diri pengecut, tetapi masih menyimpan impian besar untuk menyerang Iran..Apa pun tak boleh..



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...