Jom Singgah Sini =)

Saturday 13 October 2012

[Gempak]: iPhone Tenggelam Selama 6 Bulan Dalam Tasik Masih Boleh Berfungsi =D

Macam mana agaknya perasaan korang kalau telefon yang dibeli mahal-mahal jatuh ke dalam air tasik? Mesti kecewa bercampur sedih kan bila bayangkan telefon tu rosak dan berkarat dalam tasik? Namun, apa yang berlaku kepada seorang lelaki ni boleh dikatakan bernasib baik apabila iPhone nya yang tenggelam dalam air tasik selama 6 bulan boleh berfungsi dengan baik..Nak tahu dengan lebih lanjut, meh baca kat bawah ni..


Seorang pembaca 9to5mac, Ken Hovanes menceritakan kisah beliau apabila iPhone miliknya terjatuh ke dalam Tasik Smith kira-kira 6 bulan yang lalu. Telefonnya itu terjatuh daripada jeti ke dalam air tasik yang mempunyai kedalaman enam kaki atau sekitar 1.82 meter. Menyangka yang iPhone itu mungkin telah rosak, dia membatalkan hasratnya untuk mengutip semula telefon tersebut dan membeli iPhone yang baru.

Menyangka semua harapan nya untuk menemui telefon itu telah hilang, Hovanes terkejut apabila menjumpai semula iPhone nya yang hilang itu saat paras air tasik sudah menurun dan dasar tasik dapat dilihat dengan jelas. 

Apa yang lebih mengejutkan, dia mendapati iPhone tersebut masih lagi beroperasi. Seperti yang anda boleh lihat pada gambar dibawah, iPhone tersebut dapat dihidupkan apabila sumber kuasa dimasukkan.

Walaubagaimanapun, terdapat sedikit kerosakan akibat air (termasuk WiFi, isu-isu skrin, dan gelembung) dia mampu membersihkan kawasan penyesuai 30-pin dan mula melakukan pengisian data.

Setidaknya, Hovanes mampu menyelamatkan data-data penting yang terdapat di dalam telefon tersebut.


p/s: Kalau telefon lain, aku tak tahu la boleh survive ke tak..Hehehe =D


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...