Jom Singgah Sini =)

Monday 24 September 2012

[Kreatif + Aneh]: Alat Masak Daging Burger Guna Paip Ekzos Kereta *0*

Lazimnya, memasak daging burger memerlukan sejenis kuali panjang dan rata serta api yang perlahan bagi memastikan daging burger dimasak dengan sempurna..Namun, terdapat sejenis alat yang mampu memasak burger tanpa memerlukan dapur dan alat memasak yang lain, cukup sekadar hanya mempunyai kereta..Nak tahu kenapa? Meh baca kat bawah ni..


'The Exhaust Burger' merupakan satu evolusi untuk konsep barbeku mudah alih yang telah direka oleh pasukan pereka perindustrian dari Iran. Alat yang agak aneh ini akan dipasang pada ekzos kenderaan dan menggunakan haba dari ekzos tersebut untuk memasak daging burger. Rekaan ini telah dicipta untuk pertandingan rekaan "Dining in 2015".

Menurut nota daripada ahli pasukan ini:

Burger yang dimasak daripada ekzos ini mampu membuktikan kepada diri anda betapa prihatinnya anda kepada alam sekitar, menggunakan tenaga yang sepatutnya di sia-sia kan.
Apa yang anda perlu ada adalah kuantiti bahan api yang besar dan tiada aksesori memasak yang membebankan yang diperlukan dalam perjalanan anda untuk mengembara.


p/s: Berapa lama la nak kena tunggu agaknya bagi daging burger tu betul-betul masak?


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...