Jom Singgah Sini =)

Wednesday 25 April 2012

Pygmy Jerboa: Spesies Tikus Terkecil Di Dunia =D

Semenjak aku dah belajar kat Shah Alam ni, rindu pulak aku dengan arnab-arnab aku kat rumah tu..Sebab tu la aku ingat, nak ambik binatang kecik-kecik macam hamster ke, roborosky ke atau sugar glider nak buat bela, iye laa, jadi pengubat rindu kat sini..Hehehe..

Tengah dok sibuk cari binatang apa aku nak buat bela, terjumpa la gambar pasal binatang ni..Nampak macam comel jugak dan setelah dikaji selidik rupa-rupanya nama binatang ni adalah Pygmy Jerboa, iaitu spesies rodensia (tikus) terkecil di dunia..Nampak macam best jugak kan..






p/s: Nampak macam anak ayam je kalau dari jauh, kan kan =D


* Nak income lebih? Sertai Yoli sekarang! *

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...