Jom Singgah Sini =)

Sunday 15 January 2012

Gengster Moden vs. Gengster Lama..

Peminat-peminat cerita bergenre aksi ganas mesti suka pasal bab gengster-gengster ni kan..Tambah-tambah pulak dengan lambakan cerita berunsur keganasan gengster ni macam siri cerita The Godfather, Donnie Brasco, Scarface dan macam-macam lagi la yang dok ada..Lagi pun, cerita yang aku senaraikan tu pun cerita feveret aku jugak, confirm la aku tahu jalan cerita tu macam mana..Hehehehe..


Itu baru yang gaya Hollywood, kat Malaysia sekarang ni pun kalau korang perasan, dah banyak cerita gengster yang dah ditayangkan contohnya seperti KL Gengster, Castello, KL Drift dan macam-macam lagi..Tapi apa yang berbeza pasal gengster ni adalah zaman..Kalau korang perasan, gaya gengster moden dah jauh berbeza dengan dunia gengster retro dulu..Kalau korang nak tahu kat mana yang berbeza tu, meh tengok gambar kat bawah ni..




So, sekarang korang rasa gengster zaman mana yang lebih versetil dan elegan? Yang zaman moden ke atau yang zaman retro? Kalau aku, aku lagi prefer gengster versi retro sebab selain berperwatakan ganas, diorang jugak banyak duit bhai, organisasi pun tersusun (ok, dah mata duitan dah aku ni ($_$)..Hehehehe..


p/s: rasa macam nak jadi Don Corleon la pulak..Hohohohoho (^0^)


* Nak income lebih? Sertai Yoli sekarang! *


a circus freak has a 3rd leg *

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...