Jom Singgah Sini =)

Sunday 15 January 2012

Apple iPad 3 Akan Dilancarkan Pada Mac 2012?

Kalau maklumat yang aku dapat ni terbukti benar dan sahih, nampak nya pada tahun 2012 ni akan menjadi satu tahun yang menggembirakan buat peminat-peminat Apple..Setelah dua versi iPad yang telah dikeluarkan sebelum ni mendapat sambutan yang menggalakkan, nampaknya Apple dengan langkah berani dan yakin akan menampilkan versi iPad diorang yang ke-3 iaitu iPad 3 dalam bulan Mac nanti..So, kalau nak tahu maklumat dengan lebih lanjut, meh baca kat bawah ni dulu =D




- Apple iPad adalah salah satu tablet yang paling laris di dunia, dan iPad 3 merupakan peranti yang dinanti-nantikan daripada Apple tahun ini.


iPad 3 mempunyai ciri-ciri yang baru, reka bentuk yang nipis dan sleeker, turun hampir 20 peratus dalam saiz berbanding iPad 2. Manakala skrin sentuhnya adalah paparan HD dengan resolusi 2048 x 1536 pixel.


iPad 3 merupakan tablet terkini menggunakan cip quad-core tambahan yang membolehkan pengguna melompat lebih cepat antara aplikasi dan menonton video resolusi tinggi tanpa ada gangguan.




Dijangkakan iPad 3 menggunakan pemprosesan Quad-core A6. Ini akan membuat iPad 3 lebih berkuasa sebagai mana desktop high-end. iPad 3 akan datang dengan IOS 5 terbaru, yang akan menjadi tuan rumah isyarat teknologi multi-sentuh.


Walau bagaimanapun, penganalisis dan peminat teknologi meramalkan bahawa Apple akan memperkenalkan OS X Lion untuk tablet, kerana ia akan dikuasakan oleh pemproses quad-core. Ia juga akan merangkumi ciri-ciri multitasking, seperti pemberitahuan, tugas kemasan, aplikasi-pensuisan lokasi, dan bunyi latar belakang. iPad 3 dijangka akan mempunyai teknologi pengecasan bateri tanpa wayar.


Nantikanlah kemunculannya... =D



p/s: bagi yang berminat tu, boleh la mula kumpul duit sekarang..Hehehehe =)


* Nak income lebih? Sertai Yoli sekarang * 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...