Jom Singgah Sini =)

Wednesday 14 May 2014

[Video] Sisa Serpihan Satelit Di Angkasa Jatuh Di Rumah Lelaki Ini..

Lazimnya, sekiranya sesebuah satelit di angkasa sudah mencapai tahap tamat tempoh atau uzur, pihak kerajaan atau negara yang memiliki satelit berkenaan akan mengambil jalan mudah dengan meletupkannya di angkasa..Oleh itu, sampah-sampah angkasa (sisa-sisa serpihan) yang bertaburan akan berlegar-legar di orbit Bumi sebelum ada diantaranya ditarik oleh graviti Bumi dan jatuh ke tanah, seperti yang berlaku pada seorang lelaki ini..Nak tahu dengan lebih lanjut, meh usha kat bawah ni..
SAINT PAUL, MINNESSOTA - Bob Urman berkata, sewaktu dia sedang duduk merehatkan diri sambil menonton perlawanan pasukan Twins pada malam 7 Mei yang lalu, tiba-tiba ada sesuatu jatuh terhempas mengenai cermin tingkap di apartmennya. "Ketika itu saya betul-betul berada dalam ketakutan," kata Urman. "Saya hanya berdiri dalam keadaan terpegun."

Beliau berkata objek berkenaan telah menembus masuk ke rumahnya melalui tingkap dua panel, merempuh set televisyen, hingga menyebabkan kaca bertaburan di dalam rumahnya. Apabila objek itu berhenti bergerak, ia kelihatan seolah-olah sangat panas sehingga membakar karpet lantai beliau.

Dia kemudiannya menghubungi pihak polis dan apabila mereka tiba di rumahnya, objek itu masih lagi terlalu panas untuk disentuh.

"Pihak polis mahu mengambil objek berkenaan tetapi masih lagi panas. Kemudiannya, saya ambil dan letakkannya di atas rak tingkap," jelas Urman.

Video:


p/s: Nasib baik tak kena kepala, kalau tak...Hmmm..

* Nak income lebih? Sertai Yoli sekarang! *

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...