Jom Singgah Sini =)

Saturday 5 October 2013

[Video]: Kanak-Kanak Perempuan Ini Kantoi Curi iPad *0*

Kegiatan mencuri kini bukan sahaja mampu dilakukan oleh orang dewasa, malah kanak-kanak yang masih kecil juga sudah mampu melakukan kegiatan yang tidak bermoral tersebut..Apa yang diperlukan hanya lah masa, keadaan dan peluang yang sesuai..Di China, seorang kanak-kanak perempuan telah dikesan mencuri sebuah iPad di sebuah kedai peralatan elektronik..Nak tahu macam mana dia buat, meh usha kat bawah ni..



Kanak-kanak ini masih kecil, tetapi dia seolah-olah telah nekad untuk mendapatkan sesuatu apabila pergi ke mana-mana.

Video pengawasan litar tertutup (CCTV) di sebuah kedai elektronik telah menunjukkan seorang kanak-kanak perempuan di China cuba untuk mencuri sebuah iPad berwarna merah jambu, yang kemudiannya berusaha untuk menyembunyikan di dalam seluar nya. Imej video berkenaan menunjukkan kanak-kanak perempuan itu berjalan masuk ke kedai bersama ibunya. Sama seperti ibunya, kanak-kanak ini juga turut berhenti untuk melihat barangan yang diminatinya.

Walaupun ibunya sibuk membeli-belah, kanak-kanak itu juga turut sibuk untuk membeli-belah dengan cara sendiri. Pada mulanya, kanak-kanak ini melihat keadaan sekeliling untuk memastikan tiada siapa yang sedang melihatnya, sebelum dia berjalan ke belakang kabinet yang mengandungi beberapa pilihan iPad.

Dia kemudiannya mengambil sebuah iPad berwarna merah jambu dan berjalan kembali ke arah ibunya dengan berdiri di belakang kaki ibunya semasa dia cuba menyembunyikan iPad berkenaan ke dalam seluar nya. Ia kelihatan seperti rancangan kanak-kanak itu tidak berjalan dengan lancar gajet mahal itu tidak dapat dimuatkan ke dalam seluar nya. 

Apabila ibunya mula berjalan dari kabinet pameran, gadis itu menolak iPad tersebut di bawah pakaian nya.. 

Mereka berdua akhirnya berjalan keluar dari kedai, dengan ibunya kelihatan tidak sedar dengan apa yang telah dilakukan oleh anak perempuannya. Tidak jelas sama ada gadis itu telah ditahan oleh pihak keselamatan kedai atau si ibu telah mengetahui akan jenayah yang dilakukan anaknya.

Video:


p/s: Sentiasa perhatikan gerak-geri anak-anak anda apabila berada di dalam kedai..

* Nak income lebih? Sertai Yoli sekarang! *

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...