Jom Singgah Sini =)

Thursday 1 August 2013

[Menarik] The River Cafe - Restoran Dalam Sungai Yang Menggamit Perhatian Pengunjung =D

Dengan cuaca dunia yang semakin panas, sudah tentu orang ramai mahukan tempat yang dingin dan menyejukkan..Oleh itu, sebuah restoran di China telah mendirikan perniagaan mereka di dalam sebatang sungai dan siapa sangka, idea tersebut telah menarik perhatian ramai pengunjung untuk ke sana, bukan hanya untuk menjamu selera tetapi juga untuk menyejukkan badan..Nak tahu dengan lebih lanjut, meh usha kat bawah ni..


Cuaca yang sangat panas sehingga mencecah 40 darjah celcius melanda China memberi ilham kepada seorang peniaga makanan membuka restoran dalam sungai di Chongqing, Selatan China untuk menarik pelanggan tempatan mahupun pelancong dari luar.

Restoran yang diberi nama 'The River Cafe' menyediakan berpuluh-puluh meja di letakkan di sepanjang sungai dan boleh menampung sehingga 300 orang pelanggan. Deretan meja dan kerusi disepanjang sungai yang jernih telah menarik perhatian para pelancong yang ingin lari dari keadaan cuaca yang sangat panas ke tempat yang menyeronokkan memilih restoran ini untuk makan sambil berlibur.

Sambil merendamkan kaki, para pelanggan menikmati makanan di bawah naungan pokok-pokok yang rimbun.


Sumber: Oddity.central

p/s: Nak basuh tangan pun senang =D




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...