Jom Singgah Sini =)

Monday 8 October 2012

[Video]: Minuman 100 Plus Bukan Lagi Minuman Isotonik, Betul Ke?? *0*

Minuman 100 Plus sememangnya menjadi minuman kegemaran bagi mereka yang aktif bersukan dan melakukan apa jua aktiviti lasak dalam mengembalikan semula elektrolit yang telah hilang dari dalam badan..Walaubagaimana pun, kemunculan sebuah video yang mendakwa minuman 100 Plus bukan lagi minuman isotonik menjadi satu tanda tanya..Nak tahu betul ke tidak, meh usha kat bawah ni..



Kalau dulu, bila kita mengalami demam, ramai orang yang mengesyorkan kita minum air 100 Plus banyak-banyak. Kalau kita ke Klinik pun, di samping ubat yang diberikan, doktor tersebut kadang-kadang memberi pilihan supaya minum air 100 Plus sebanyak mungkin.

Kini tidak lagi kerana khabarnya salah satu ramuan khas electrolyte, salah satu benda penting untuk orang demam, cirit atau tenaga untuk bersukan. Katanya semenjak Nov 2011, syarikat F&N Malaysia tidak lagi mengunakan beberapa ramuan tersebut. Nak tahu kepastian, sila check tin atau botol 100 Plus korang. 100 Plus kini di katakan tidak mempunyai 3 ramuan electrolyte iaitu Sodium Citrate, Potassium Phosphate and Calcium Phosphate. 100plus bukan lagi minuman isotonik yg sebenar. 

Ramuan Asal 100Plus: 

Carbonated Water, Sucrose, Glucose, Citric Acid, Sodium Citrate, Sodium Chloride, Potassium Phosphate and Calcium Phosphate. 

Ramuan Sekarang: 

Carbonated Water, Sucrose, Glucose, Sodium Chloride, 

Ramuan yg telah dikeluarkan: 

Citric Acid, Sodium Citrate, Potassium Phosphate and Calcium Phosphate. Edisi UK ade pulak ramuan tu: http://www.tradewindsorientalshop.co.uk/acatalog/100_Plus_Isotonic_Drink_-_24x330ml_Cans.html

Video:


Sumber: SedakaSejahtera

p/s: Kalau ada sapa-sapa yang ada maklumat lanjut pasal hal, harap boleh share =D

* Nak income lebih? Sertai Yoli sekarang! *


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...