Jom Singgah Sini =)

Wednesday 15 August 2012

[Gambar]: Lelaki Di China Ini Bina Tangan Palsunya Sendiri *0*

Kecacatan kekal seperti kudung tangan dan kaki mungkin merupakan suatu kekurangan diri yang boleh menyebabkan masalah dalam menguruskan kerja-kerja seharian..Namun, bagi seorang lelaki di China, kekurangan dirinya itu tidak pernah dianggap sebagai satu masalah malah dia berjaya membuat tangan palsunya sendiri..Kalau nak tahu dengan lebih lanjut, meh usha kat bawah ni..


Seorang lelaki yang kehilangan kedua-dua pasang tangannya apabila bom buatan sendiri yang dibuat nya meletup telah berjaya membina sendiri tangan palsunya yang baru setelah 8 tahun melakukan perancangan.

Man Sun Jifa, 51 tahun telah kehilangan tangannya ketika membina bom buatan sendiri untuk menangkap ikan. Sun telah merancang selama 8 tahun untuk menyediakan prototaip sebelum akhirnya berjaya membina tangan palsunya yang diperbuat daripada besi.

Dengan susunan wayar dan sejenis takal yang diletakkan di dalam tangan palsunya itu, ia mampu berfungsi seperti kebanyakkan tangan palsu yang lain.

Apa yang menjadi masalah untuk Sun adalah tangan palsu tersebut terlalu berat dan sangat memenatkan malah akan menjadi terlalu panas ketika waktu panas dan terlalu sejuk ketika waktu sejuk.


p/s: Kekurangan diri bukan penghalang untuk mencapai kejayaan =D



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...