Jom Singgah Sini =)

Friday 8 June 2012

Binatang Pun Tahu Erti Kasih Sayang =D

Cukup malu rasa nya jika kita sebagai seorang manusia, gagal menunjukkan sifat kasih sayang terhadap anak-anak..Jadi kan kisah ibu monyet kat bawah ni sebagai contoh, walaupun situasi dalam keadaan yang berbahaya, seekor ibu monyet sanggup mengetepikan perasaan takut semata-mata untuk menyelamatkan anaknya. 


Peristiwa ini telah dirakam oleh seorang jurufoto yang kebetulan berada di tempat kejadian di sebatang jalan raya yang amat sibuk di New Delhi...Renung-renungkan..


Peristiwa menarik dan mengharukan bermula apabila seekor anak monyet cuba melintas jalan raya yang sedang sibuk dengan kenderaan yang lalu-lalang untuk mendapatkan makanan di seberang jalan tanpa disedari oleh ibunya. Setelah menyedari anaknya dalam keadaan bahaya si ibu terus mendapatkan anaknya daripada dilanggar kenderaan ...tetapi bahaya yang lebih menakutkan pula terpaksa dihadapi oleh si ibu monyet ini.






Seekor anjing liar garang yang sedang kelaparan tiba-tiba meluru ke arah anaknya. Tanpa menghiraukan keselamatannya ibu monyet terus menyerang dan menggigit anjing berkenaan. Nasib menyebelahi kedua-duanya apabila si anjing menyerah kalah dan beredar dari situ.



Sumber: AntiRepublik

p/s: Bagi ibu bapa yang berjinak-jinak nak mendera anak tu, fikir-fikir kan lah balik, kalau tahap binatang pun tahu erti kasih sayang terhadap anak, kalau manusia, di tahap mana pulak? =,='


* Nak income lebih? Sertai Yoli sekarang! *

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...