Jom Singgah Sini =)

Friday 6 April 2012

Pulak! Pesan Pelacur Secara 'Drive-Thru' Di Switzerland *0*

Sindiket pelacuran selalunya terkenal dengan modus operandi menunggu pelanggan di tempat yang terbuka seperti di tepi-tepi jalan atau secara tertutup seperti di bilik hotel bajet dan sebagainya..Disebabkan peningkatan dalam 'industri' pelacuran, ahli-ahli politik di Switzerland telah mencadangkan agar dibuat satu 'booth' atau 'protistution drive-thru' di negara bebas tersebut..Kalau nak tahu dengan lebih lanjut, meh baca kat bawah ni..



Masalah pelacuran di seluruh dunia sememangnya telah menjadi satu penyakit kronik yang sangat sukar untuk diselesaikan secara menyeluruh. Pelbagai cara telah dilakukan oleh kebanyakan negara untuk mengatasi masalah ini.


Switzerland, iaitu sebuah negara yang tinggi kadar pelacurannya, memiliki satu cara yang agak unik agar masalah ini tidak mengganggu ketenteraman hidup masyarakatnya.


Di sini, ahli-ahli politiknya telah mencadangkan pembinaan sebuah tempat khusus dimana para pelacur dapat melayan para pelanggannya tanpa mengganggu keselesaan pandangan umum.


Namun, seperti di sesetengah tempat, pemerintah Switzerland telah membina sebuah tempat drive-thru khusus yang diberi nama "sex box" dimana mereka (pelacur) boleh melayan pelanggan tanpa mengganggu norma kehidupan sosial orang lain.


Dengan ada nya 'sex box' ini, pelacur dan pelanggan bebas melakukan urus niaga. Setelah itu, kotak besar yang bersaiz sebuah kereta itu dapat digunakan oleh keduanya dalam melakukan urusan tanpa dilihat orang ramai.


Sebagai langkah awal, sebanyak 60 "sex box" telah dibina dan mengambil kos sekitar 1.8 juta Pound sterling..




p/s: Satu usaha menggalakkan lagi jenayah pelacuran..Haishhhh =,='


* Nak income lebih? Sertai Yoli sekarang! *



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...